lördag 1 mars 2014

Ge mig tid till reflektion #blogg100

Idag startar #blogg100, att skriva ett blogginlägg om dagen i hundra dagar. Jag har "anmält" mig och tänker att min bloggresa ska ge mig tid till reflektion. Att varje dag skriva ner lite om dagen gör att jag måste tänka efter på vad som faktiskt hänt. Vad jag gjort och hur det påverkar mina elever och mina kollegor. 

Jag har också startat en ny blogg för mina elever, http://100mattetal.se. Den ska vi fylla med mattetal, visa hur vi tänker när vi löser uppgifterna, få stöd av andra när de löser samma tal osv. Jag delade med mig på Twitter av mina tankar och fick en massa retweets och favoritmarkeringar :) Jag fick också napp hos @jstarleaf om ett samarbete :) 

Men än så länge är det sportlov! En dag till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar