måndag 10 mars 2014

Att få tänka på annat

Som du kanske märkt så tänker jag mycket om skolan. Känner du mig så märker du det säkert också ;) Hösten 2011 hade jag det väldigt tufft på jobbet och var nära att gå in i väggen innan vi kom till höstlovet. Att kunna koppla bort jobbet och jobbtankarna blev nödvändigt och jag och min man började bugga igen. Vi hade gjort det tidigare, innan barn och annat tog över, men nu var det dags igen. 

Buggen blev ett andningshål! När man dansar kan man inte tänka på annat, utan bara på det man gör. Jag måste vara fokuserad och lyhörd för vilken tur jag ska göra, vad min partner "säger" att jag ska göra. Jag måste tänka på mig själv, hur rör jag mig osv. Då går det inte att tänka på elever, lektioner, skolutveckling :) 

Ikväll har vi varit och buggat och jag har kopplat av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar