fredag 7 mars 2014

Nöjd!

Idag känner jag mig faktiskt nöjd. Det blev inte riktigt som det var tänkt på jobbet, men det blev bra ändå. Vår ommöblering av två klassrum har lett till större arbetsro, flitens lampa lyser :) Utvärderingarna på klassbloggen bekräftar det vi vuxna sett. 

Jag är nöjd över min arbetsdag. Tänker inte skriva "fast det kan blir bättre" (även om jag nu gjorde det och det faktiskt är sanningen). Men jag tänker känna mig nöjd. Tänker fokusera på det jag gjorde, det som kändes bra och INTE på det jag inte hann, det jag inte löste på jobbet, det som ligger framför mig i helgen. Att släppa det dåliga samvetet och vara nöjd i stället är nyttigt. Sedan åkte jag från jobbet i tid, tog en efterlängtad fika med min familj på "stan" och ikväll ska vi kollegor träffas på AfterWork. 

De här tankarna kom efter att ha läst en krönika av Mia Skäringer. Läs den! 
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article18495704.ab 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar