torsdag 20 mars 2014

Skicka snälla saker vidare

Vi pratar mycket just nu kring om kompisskap, att vara snäll, hur man behandlar andra, kroppsspråket osv. Har tidigare skrivit om det här i inlägget "Kille-tjej".

Den här veckan pratade vi om att skicka snälla saker vidare. Jag berättade, ritade streckgubbar på tavlan, tog exempel osv. En kollega som också var o klassrummet tipsade om klippet här under. Vi kollade igenom och alla var med! Jag såg i deras ansikten glädjen och att de förstod mina streckgubbar :) Det bästa var när filmen var slut och en elev utbrister:
- Men det var ju samma kille! 

Vi tittade igenom klippet igen och pratade om vad som hände. Jag visade på ansiktsuttrycken och vi letade leende munnar. En underbar lektion, som faktiskt kom till av en händelse. Inte planerad i detalj, eller jag tog tillfället i akt och det blev toppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar