lördag 18 augusti 2012

Nomp och Flippa klassrummet



Har äntligen fått tummen ur och testat Nomp. En kollega pratade om det i våras, men jag hade inte orken att kolla då, men nu :) Testade på sonen (10 år) och han gillade det, även om han inte fastnade kvar efter att vi kollat ihop. Men det kanske var för att jag ville kolla det lättare för mina mindre elever.

Hur som helst, fastnade för det och jag vill ha till min klass :) Ska ta upp det med skolan och IT-avdelningen/Skoldatateket så att vi kan skaffa Nomp+ med de olika funktionerna för att administrera och dela ut uppdrag.

Sedan blir jag mer och mer nyfiken på "Det flippade klassrummet". Har nu gått med i Fb-gruppen Flippa klassrummet och det ska bli kul att lära mig mer. Fastnade för en lite film om hur man skriver bokstäverna :) Tack @braneback.

Men det som känna svårt är att jag vet att alla INTE har tillgång till dator/Internet i hemmet och då måste jag hitta en bra form för dessa elever att se ev. filmer i skolan... Här måste jag lära mig mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar