tisdag 15 april 2014

Påsklovsledig

Tisdagar är min bloggdag på http://lararavtryck.moobis.se och därför blir mitt inlägg här en kopia :)

Då var påsklovet igång. Skönt! Har inte haft en jobbtanke sedan jag gick från jobbet i fredags. Det är ovanligt, men så har det varit fullt upp med annat i helgen. 

Som lärare är loven ledig tid. Det är inte studiedagar då vi förväntas jobba utan vi är lediga. Vad har jag gjort då på mitt lov så här långt? Jo :)
- skrivit på mitt examensarbete i min LLU-utbildning
- varit till frissan
- druckit kaffe i solen
- tvättat
- rättat läxor och prov
- slappat framför TV
- läst på sociala medier
- lagat lunch till mina påsklovslediga barn
- fixat fika till barn och kompisar
- skrivit lite mer på mitt examensarbete
- fixat ny layout på min reflektionsblogg
- haft det bra :)

Innan lovet var jag rätt trött som ni kunde läsa i mitt inlägg förra veckan. Fullt upp med nationella prov, möten, åtgärdsprogram och konflikthantering. Men nu, efter två dagars påsklov är det ro i kroppen igen. 

Undrar hur alla skolbarn har det? Kände de samma trötthet och stress som jag gjorde innan lovet? Har de nu varvat ner och fått ett lugn? Jag hoppas att mina skolbarn har det bra, njuter av ledigheten i solen och leker, spelar Minecraft, hoppar studsmatta, cyklar, spelar fotboll och leker med sina kompisar :) 

Tittar jag på mina egna barn så har jag knappt sett dem idag. De försvann till kompisar redan på förmiddagen, den äldsta kom hemcyklades till lunch som vi bestämt och då var den yngsta ute på baksidan och lekte med två kompisar. Lite senare var jag ensam hemma då den äldsta cyklat tillbaka till sin kompis och den yngsta hängt med hem till en av sina kompisar. 

Imorgon ska jag fortsätta ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar