torsdag 3 april 2014

Kollegacoaching

Idag hade jag en kollega i mitt klassrum som tittade på mig och hur jag jobbade. Vi har varit med i ett projekt, PRIO, som har hjälpt oss att se hur vi jobbar och vad vi ska fokusera på. En del som vi kom fram till att vi ville jobba med var kollegacoaching. 

Det här var andra gången som men kollega var hos mig och jag var hos henne i förra veckan. Vi har innan själva tillfället bestämt fokusområde, vad jag vill att min kollega ska titta på hos mig och tvärtom. Efter förra omgången så förändrade jag min egen undervisning och tänk efter hennes val av fokus, genustänket. Har bloggat om det tidigare här. 

Den här gången ville jag därför att min kollega skulle titta på just genusfördelningen hos mig och hur mitt tänk/agerande syntes i klassrummet. Jag hade en mattelektion och använde mig av min kortlek med namn. Så där styrde inte jag vem som skulle få ordet. Vi hann inte återkoppla idag, utan det blir en annan dag. Men det ska bli spännande att få höra hur det såg ut :) 

Under besöket i klassrummet följer vi en mall. Just nu har jag ingen bra bild/fil att dela med mig av. Men det kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar