tisdag 6 augusti 2013

Webbstjärnan och klassbloggen

Ja, nu börjar jobbhjärnan komma igång! Webbstjärnan har lag ut om workshops och inspirationsträffar och det vill jag ska finnas/hända i min kommun! Kan lilla Ockelbo ha en träff så ska vi allt kunna ordna också.

http://www.webbstjarnan.se/blogg/workshops-for-att-komma-igang-i-webbstjarnan-2014/

Så, jag har mailat till Kristina  på Webbstjärnan och jag vill även ha med mig IKT-Maria i det här. När det blir får vi se, men det ska bli av.

Min närmaste kollega ska blogga med Webbstjärnan i höst och även hennes man som är lärare i vår grannkommun. Har jag fått dem att vara med ska jag väl kunna få med fler ;)

Bloggandet med klassen förra läsåret gav mig så mycket! Det för min egen inlärning om hur man gör, men det gav också en massa nya idéer på hur man KAN göra. Klassen stärktes också av vår blogg. De var stolta över det vi skrev och ville visa upp. Vinkade väldigt många bra samtal om hur man skriver på nätet och hur man exempelvis chattar. Jag såg elevernas utveckling då vi utvärderade varje vecka på bloggen och jag såg hur deras skrivande växte.

I år ska jag utveckla arbetet med vår klassblogg. Det är inte bara jag som ska skriva utan eleverna ska vara "veckans bloggare". De skriver om något de vill berätta och visa varje dag eller någon dag varje vecka. Exakt hur vi gör vet jag inte. Så precist har inte jobb-hjärnan vaknat ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar