söndag 4 augusti 2013

Börja tänka....

Då var det snart slut på sommarlovet för i år. Mitt sommarlov i år har varit avspänt, lugnt och egentligen ganska frånkopplat skolan om jag jämför med förra året. Då hade jag precis upptäckt Twitter och lärde mig massor den sommaren! Blev lyft av allt jag läste, allt jag deltog i och fick massor med luft under mina pedagogvingar. Jag skrev i Lärartycket och pustade ut efter ett otroligt tufft läsår. 

Den här sommaren har jag också Twittrat, så klart, och lyfts fortfarande av det utvidgade kollegiet. Men jag har också kunnat koppla bort från skolan. Jag ser fram emot att få träffa mina skolbarn om två veckor. Är nyfiken på hur vårt läsår kommer att bli och vad vi kommer att skapa tillsammans i år. Vilka hinder kommer vi att fortsätta bestiga? Vilka hinder finns inte på vår väg längre? Hur mycket har vi växt över sommaren? Vad kommer flytten till för oss ett nytt skolhus ge oss? 

Sakta med säkert börjar skolhjärnan vakna. Tankar om lektioner och arbetsområden börjar ge sig till känna. Första skoldagen. Att möta alla mina barn igen :) Ler. 

Men en vecka till av ledighet har jag kvar. Den ska jag njuta av! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar